Steunpunt voor leden

Omdat zij nog meer voor haar leden wil betekenen heeft de uitvaartvereniging een steunpunt waar leden terecht kunnen met vragen over zorg en ondersteuning rondom ouder worden. Het werkgebied omvat de IJmondregio (IJmuiden, Beverwijk, Heemskerk) en de regio’s Zaanstreek, Purmerend, Alkmaar, Heiloo en Castricum. De consulent kan u helpen met tal van vragen op het gebied van ouder worden, zorg, sociaal welzijn en uitvaartzorg.

Contact

U kunt het Steunpunt bereiken via het contactformulier óf per e-mail (steunpunt@uitvaartvereniging.org). U kunt uiteraard ook een afspraak maken voor een persoonlijk gesprek. Geeft u voorkeur aan persoonlijk contact dan kan dat via 06 – 12 48 56 92. Wanneer u bij eventueel geen gehoor een bericht inspreekt bellen we u zo spoedig mogelijk terug.

Ledenconsulent: Mariska van Aarst

Mijn naam is Mariska van Aarst. Sinds februari 2022 werk ik met veel enthousiasme als ledenconsulent voor het Steunpunt van Uitvaartvereniging Associatie & IJmond.

Voor onze leden ben ik het aanspreekpunt bij vragen rondom ouder worden, zorg, sociaal welzijn en uitvaartzorg. Wat zijn de mogelijkheden, waar heb je recht op en wat is een betrouwbare partij? Ik help u op weg. En weet ik zelf het antwoord niet dan zorg ik dat u wordt doorverwezen naar de juiste persoon of instantie.

Voor het doorspreken van uitvaartwensen en – mogelijkheden kom ik graag bij u thuis, voor overige vragen is het praktisch als u deze per mail stelt of per telefoon.

Daarnaast geef ik lezingen over uitvaartmogelijkheden aan groepen geïnteresseerden. Dat kunnen vrijwilligers van een Hospice zijn of bijvoorbeeld een boekenleesclub of vriendengroep. En ik verzorg gastlessen voor opleidingen van bijvoorbeeld verpleegkundigen maar ook op basisscholen.

Ik help u graag bij wat u nu kunt regelen voor later.

Kosten voor leden

Aan kortdurende bijstand zijn voor leden van de vereniging geen kosten verbonden. Voor langer durende begeleiding rekenen wij een bescheiden kostendekkend tarief. Als daarvan sprake is, dan zal de consulent dat altijd van tevoren aangeven en aan u vragen om daarmee schriftelijk akkoord te gaan. U komt dus nooit voor een onaangename verassing te staan!

Boekverloting

“Kasper” is een aangrijpend verhaal dat de strijd van Kasper tegen kanker op een eerlijke en ontroerende manier beschrijft. Het boek belicht de ongelofelijke positiviteit van Kasper, ondanks de zware uitdagingen waarmee hij wordt geconfronteerd. Door de woorden van Jeroen krijg je een diepgaand inzicht in de rauwe realiteit van deze strijd. De momenten van...