Leven in reservetijd: ontroerend, rauw en eerlijk

Ingeborg van Beek overleden 11 oktober 2022

12 mei 2023

Het leven van Ingeborg van Beek komt compleet op zijn kop te staan als er in 2013 een kwaadaardige hersentumor bij haar wordt ontdekt. Er begint een emotionele rollercoaster van onderzoeken en een risicovolle operatie terwijl verdriet, onzekerheid en angst elkaar afwisselen. Ingeborg haalt tegen de klippen op alles uit het leven.

Op ontroerende, rauwe maar ook enorm geestige wijze vertelt Ingeborg over wat zij deed toen ze wist dat ze niet oud zou worden. Over haar ziekteproces, haar scheiding, de spirituele zoektocht naar de zin van het bestaan (en het aangekondigde einde daarvan), maar ook over moeder zijn, daten, skydiven, therapiesessies en haar drang om nog steeds vol overgave te leven, ook al is er altijd die tikkende tijdbom. Een aangrijpend én geestig boek over leven in reservetijd, dat elke lezer zal ontroeren en aan het denken zal zetten over het belang van leven in het nu.

Zou u graag dit boek willen lezen, stuur dan een mailtje met uw adresgegevens naar steunpunt@uitvaartvereniging.org. Onder de inzendingen worden twee exemplaren verloot.

– Op de foto: Ingeborg van Beek, overleden 11 oktober 2022

Soms krijg je een boek onder ogen wat zo veel met je doet, dat je dit graag met anderen deelt. Na het lezen van het boek Levenslef van Ingeborg van Beek voelde ik eens te meer hoe belangrijk het is om in het hier en nu te leven. Dat kleine dingen een groot verschil kunnen maken.
Mariska van Aarst, ledenconsulent

Wist u dat…

• Wanneer u de uitvaartorganisatie belt, u vanaf nu wordt doorverbonden met DELA
  • Wist u dat u onze ledenconsulent Mariska het beste kunt bereiken via de mail: steunpunt@uitvaartvereniging.org
  • We druk bezig zijn onze website een eigentijdse uitstraling te geven
  • We dit jaar o.a. een lezing hebben gegeven voor een ouderenbond én voor een groep studenten. Wellicht een idee om ook bij uw vereniging, vriendengroep of club te organiseren?
  • U het laatste nieuws op onze website vindt en ook op Facebook en Instagram

‘Koffiedrinken met de notaris’ dinsdag 16 april in Heemskerk

Veel mensen hebben vragen over uitvaart en erfrecht. Toch is de drempel om naar een uitvaartonderneming of een notaris te gaan soms best hoog. Daarom organiseren wij in een informele sfeer, onder het genot van een kopje koffie, een bijeenkomst waarin u vragen kunt stellen aan notaris Muller van Janssen & Van Commenée Notarissen en Ledenconsulent...