Het Steunpunt voor Leden gaat door!

Na een pilotperiode van twee jaar heeft het bestuur van de Uitvaartvereniging besloten om door te gaan met het Steunpunt voor Leden.

In die afgelopen twee jaar hebben Liesbeth Pauw & Maggie Boode het Steunpunt vormgegeven en ervoor gezorgd dat de keten aan zorg rondom een uitvaart verlengd werd, zowel voor als na de uitvaart.

Leden kunnen bij het Steunpunt terecht met allerlei vragen rondom ouder worden, gezondheidszorg en welzijn, maar ook met vragen op het gebied van uitvaartverzorging. Wat is er allemaal mogelijk, en wat kost dat allemaal? Is het nodig dat ik een testament laat opstellen? Wat houdt een levenstestament in? Zomaar wat vragen die vaak gesteld worden en die de dames graag voor u beantwoorden!

Ook het Dienstenpakket voor Leden is de afgelopen twee jaar flink uitgebreid (zie de pagina hiernaast). Zo kwam er een aantal nieuwe dienstverleners in het pakket. Ons streven is om dit pakket nog verder uit te breiden met diensten voor onze leden. Heeft u hier suggesties voor? Dan horen wij deze uiteraard graag!

Persoonlijke gesprekken.

Het afgelopen half jaar was alles anders. We bleven thuis, werkten vanuit huis en de persoonlijke contacten verliepen op een andere manier. In de eerste maanden merkten wij dat het aantal vragen voor het Steunpunt toenam. Omdat op bezoek gaan helaas niet mogelijk was, verliepen alle gesprekken telefonisch of via beeldbellen. In de zomer konden we weer even wat meer, maar de laatste weken doen we helaas weer alles telefonisch.

Wij helpen u graag!

Heeft u vragen, of wilt u gewoon eens een vrijblijvend gesprek om te kijken of al uw wensen passen binnen uw budget? Neem dan gerust contact op met het Steunpunt, wij helpen u graag!

Maggie Boode en Liesbeth Pauw

Boekverloting

Klein geluk voor de mantelzorger

Wij verloten in 2020 elke maand twee exemplaren van het boek “Klein geluk voor de mantelzorger” van Maria Grijpma en Inge Jager.

Door de situatie van de afgelopen maanden zullen er veel mantelzorgers zijn die voor extra uitdagingen komen te staan, voor wie de zorg misschien wel intensiever is dan ooit. Deze mantelzorgers zetten wij graag in het zonnetje, en daarom verloten wij bij de uitgave van dit Ledenmagazine vier extra exemplaren. Het boek maakt u bewust van het feit hoe belangrijk kleine verwenmomentjes voor uzelf zijn. En hoe juist zulke momenten er in het drukke leven van een mantelzorger vaak bij inschieten. Terwijl u uit dit soort dingen juist de nodige energie haalt!

Wilt u kans maken op het boek? Of kent u een mantelzorger aan wie u dit boek wilt schenken? Stuur dan een e-mail naar: steunpunt@uitvaartvereniging.org met uw naam en adres of bel met 075 – 820 02 10.