Steunpunt voor Leden

Het Steunpunt voor Leden bestaat inmiddels alweer bijna twee jaar. In deze periode hebben veel leden ons al weten te vinden met hun vragen over alle zorg en ondersteuning rondom ouder worden of over uitvaart gerelateerde zaken.

Maar het Steunpunt doet meer. Zo zijn wij steeds actief bezig om ons pakket “Diensten voor leden” zo compleet mogelijk te maken en te laten aansluiten bij de vragen die wij in de praktijk van u horen. Hieronder stellen wij een paar nieuwe dienstverleners aan u voor.

Huisinzicht

Wanneer uw huidige woning, om wat voor reden dan ook, niet meer bij u past, wilt u zich gaan oriënteren op een andere woning. Makelaar Annemarie Geels kan u hierbij helpen en voor u optreden als aankoop- of verkoopmakelaar. Zij doet dit net iets anders dan de meeste makelaars: ze ontzorgt, biedt maatwerk en persoonlijke aandacht.

Zo kan zij bijvoorbeeld ook helpen bij het regelen van de verhuizing, de taxatie van waardevolle spullen die niet mee kunnen verhuizen, de inrichting en aankleding van de nieuwe woning of het verzorgen van alle aansluitingen. Ook het verkooptraject van een woning uit een nalatenschap is voor haar geen enkel probleem.

Verliesverwerking

Praktijk Tamtelahitu biedt professionele begeleiding voor volwassenen die kampen met rouw, verlies en/of trauma. Rouw en verlies ontstaan door (onverwachte) veranderingen of gebeurtenissen in het leven. Wanneer een dierbare overlijdt krijg je te maken met rouw en verlies. Je kunt echter ook rouwen om andere zaken, bijvoorbeeld het verlies van gezondheid, relatie, werk, woning of toekomstidealen.

Bij rouw en verlies kun je diverse psychische en/of lichamelijke klachten ervaren. Ieder persoon verwerkt een verlies op zijn of haar eigen manier. Wanneer je vastloopt in de verwerking van een verlieservaring, dan ondersteunt rouw- en verliestherapie je om weer balans te vinden in je leven.

Heeft u vragen over aanbieders, of wilt u liever via het steunpunt in contact komen met de aanbieders uit het dienstenpakket? U kunt ons dagelijks bereiken van 10.00 tot 14.00 op telefoonnummer: 075-8200210 of op ons e-mail adres: steunpunt@uitvaartvereniging.org

Boekverloting

Klein geluk voor de mantelzorger

Wij verloten in 2020 elke maand twee exemplaren van het boek “Klein geluk voor de mantelzorger” van Maria Grijpma en Inge Jager.

Door de situatie van de afgelopen maanden zullen er veel mantelzorgers zijn die voor extra uitdagingen komen te staan, voor wie de zorg misschien wel intensiever is dan ooit. Deze mantelzorgers zetten wij graag in het zonnetje, en daarom verloten wij bij de uitgave van dit Ledenmagazine vier extra exemplaren. Het boek maakt u bewust van het feit hoe belangrijk kleine verwenmomentjes voor uzelf zijn. En hoe juist zulke momenten er in het drukke leven van een mantelzorger vaak bij inschieten. Terwijl u uit dit soort dingen juist de nodige energie haalt!

Wilt u kans maken op het boek? Of kent u een mantelzorger aan wie u dit boek wilt schenken? Stuur dan een e-mail naar: steunpunt@uitvaartvereniging.org met uw naam en adres of bel met 075 – 820 02 10.