Goededoelenfonds

Alles was anders dit jaar door corona. Veel vakanties in het buitenland konden niet doorgaan, of mensen kozen er bewust voor om in Nederland te blijven.

Bij de zorgcentra De Loet en Overkerck in Heiloo weten ze al langer dat vakantie in eigen huis en tuin ook een feestje kan zijn. Veel ouderen zijn niet meer zo mobiel, dus weggaan zit er meestal niet in. Maar dat is geen reden om geen vakantie te vieren!

Daarom hadden deze zorgcentra een beroep gedaan op het Goededoelenfonds van Uitvaartvereniging Associatie & IJmond, om voor de bewoners vakantie te kunnen organiseren. Ook de plaatselijke winkeliers hebben hun steentje bijgedragen.

Om de juiste sfeer te creëren, is op het terrein een oldtimer caravan neergezet.

Daarnaast zijn er tal van activiteiten georganiseerd, zoals vakantieverhalen vertellen, vissen bij de vijver, themadag “strand”, Franse quiz met natuurlijk een wijntje en toastjes met Franse kaas, verwendag met massages en manicures, ritjes met oldtimers, BBQ, ijsjes en live muziek. Elke dag een ander thema, en steeds in kleine groepen om voldoende afstand te kunnen bewaren. Het weer werkte ook mee: het waren precies de warmste weken van het jaar. De bewoners hebben genoten!

Een bijzonder initiatief verdient een bijzondere bijdrage.

Kent u een instelling die zich bezighoudt met ouderenzorg, zingeving, verliesverwerking, rituelen of terminale zorg? En kan die instelling financiële steun gebruiken bij een bijzonder project of initiatief? Het Goededoelenfonds van Uitvaartvereniging Associatie & IJmond helpt. Sinds 2012 ondersteunt het fonds projecten van verschillende organisaties die actief zijn binnen hetzelfde werkgebied als Associatie Uitvaartverzorging & Uitvaartverzorging IJmond. Wilt u meer weten over de projecten of over de voorwaarden van een aanvraag? Kijk op de pagina over het Goededoelenfonds.