De voordelen van een lidmaatschap

Uitvaartvereniging Associatie & IJmond

4 mei 2022

U bent lid van de Uitvaartvereniging Associatie & IJmond. Dit lidmaatschap biedt voordelen, waarvan wij enkele hieronder onder de aandacht brengen.

Het meest in het oog springt natuurlijk de ledenkorting op de uitvaart. Daarnaast is er de mogelijkheid om vragen te stellen aan het Steunpunt voor Leden en het voeren van een persoonlijk adviesgesprek bij u thuis om uw uitvaartwensen vooraf in kaart te brengen en te berekenen wat deze wensen kosten.

Diensten voor Leden

Met een aantal dienstverleners hebben wij speciale afspraken gemaakt, waardoor u voordeliger bij hen terecht kunt dan zonder lidmaatschap.

Notariële diensten

Leden kunnen, gratis en zonder verplichtingen, per e-mail vragen stellen aan de notaris. Het e-mailadres voor de Zaanstreek is notaris@associatieuitvaart.nl en voor het IJmondgebied notaris@ijmonduitvaart.nl. Het gaat daarbij om vragen van algemene en informatieve aard die, zonder kennis van de specifieke situatie van het lid, door de notaris op eenvoudige wijze kunnen worden beantwoord. Uiterlijk de volgende werkdag heeft u per e-mail antwoord. Een tweede service die wij exclusief voor leden hebben kunnen regelen betreft een gratis testamentscan. Tijdens zo’n testamentscan wordt gekeken in hoeverre het testament dat u nu heeft, nog voldoet aan uw wensen en aan de regelgeving van dit moment. In de afgelopen jaren is er het nodige veranderd op het gebied van erfrecht en belasting en deze veranderingen kunnen van invloed zijn op de keuzes die u heeft gemaakt in uw testament.

Notariskantoor Ten Brinke in Zaanstad en Janssen en Van Commenée Notarissen in Heemskerk zijn de notariskantoren die uw vraag beantwoorden.

Makelaar met extra aandacht

Wanneer uw huidige woning, om wat voor reden dan ook, niet meer bij u past, wilt u zich gaan oriënteren op een andere woning. Makelaar Annemarie Geels van ‘Huisinzicht’ kan u hierbij helpen en voor u optreden als aankoop- of verkoopmakelaar. Zij doet dit net iets anders dan de meeste makelaars: ze ontzorgt, biedt maatwerk en persoonlijke aandacht. Zo kan zij bijvoorbeeld ook helpen bij het regelen van de verhuizing, de taxatie van waardevolle spullen die niet mee kunnen verhuizen, de inrichting en aankleding van de nieuwe woning of het verzorgen van alle aansluitingen.

Annemarie Geels van ‘Huisinzicht’

Ook als u een erfenis heeft gekregen waar een woning in zit, kan zij van dienst zijn. Het is vaak een hele onderneming om zo’n woning, die nog vol met spullen staat, op te ruimen en te verkopen. U heeft misschien geen idee waar u moet beginnen of de tijd ontbreekt u. ’Huisinzicht’ helpt u graag in zo’n situatie, door overzicht te creëren en om u wegwijs te maken in de stappen die gezet moeten worden om een succesvolle verkoop van de woning te realiseren.

Leden van Uitvaartvereniging Associatie & IJmond ontvangen 10% korting op de opstartkosten.

Administratieve en praktische hulp

Ook in een tijd van verdriet staat u er niet alleen voor. Wanneer een dierbare overlijdt heeft u het als nabestaande al moeilijk genoeg. Marianne Winter van ‘MARY regelt het wel’ neemt praktische en administratieve zaken graag uit handen.

Zo wordt alles in korte tijd geregeld en ervaart u de rust die nodig is om uw verdriet te verwerken.

Leden van Uitvaartvereniging Associatie & IJmond ontvangen:

• een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek
  • 10% korting op de diensten van ‘MARY regelt het wel’

Mantelzorg

MantelzorgNL is de landelijke vereniging van en voor mantelzorgers. Zij maakt zich sterk voor alle mensen die belangeloos zorgen voor een ander en doet dit samen met 400 lokale mantelzorg organisaties. Wanneer u mantelzorger bent, heeft u soms behoefte aan hulp en ondersteuning, een luisterend oor of advies.

Leden van Uitvaartvereniging Associatie & IJmond kunnen via het Steunpunt gebruik maken van de kennis en diensten van MantelzorgNL. Het Steunpunt is namelijk lid van MantelzorgNL en krijgt op die manier toegang tot alle informatie die beschikbaar is.

Gefilmde Memoires, verteld bij leven

VidiNova heeft een breed pakket aan diensten die ingezet kunnen worden bij een uitvaart (denk onder andere aan opnames, maken van presentaties, life registratie en verzorgen van audio/video-apparatuur). Maar zij kunnen ook uw levensloop in beeld brengen, gefilmd in documentairestijl, met de verhalen vanaf de kinderjaren tot aan het heden. Zo creëert u een belangrijk herinneringsdocument.

Door foto’s, video/film, ander materiaal zoals brieven en ansichtkaarten samen te voegen met passende muziek ontstaat een duidelijk en sfeervol beeld van uw levensloop. U wordt geïnterviewd door een familielid en wellicht kunnen anderen ook nog een bijdrage leveren aan de memoires? Sommige verhalen kunnen worden verteld op de locaties waar ze mee zijn verbonden; waardoor er nog meer emotie en beleving wordt toegevoegd aan de memoires.

Leden krijgen 10% korting op de tarieven van VidiNova.

Korting op uw Viva! Lidmaatschap

ViVa! Ledenservice is onderdeel van ViVa! Zorggroep, een organisatie die zich richt op wonen, welzijn en zorg in de directe leefomgeving. Zowel jong als oud kunnen van de ledenservice gebruikmaken. De abonnees van ViVa! Ledenservice krijgen korting op vele exclusieve diensten en cursussen. Veelgebruikte diensten aan huis zijn de kapper, pedicure, audicien en opticien.

Als u lid bent van Uitvaartvereniging Associatie & IJmond, krijgt u jaarlijks € 2,50 korting op het ViVa! Lidmaatschap.

Meer informatie over alle dienstverleners en voordelen vindt u op deze pagina. Maar u kunt natuurlijk ook bellen met het Steunpunt voor Leden via 075-8200210 (op werkdagen tussen 10.00 en 14.00 uur) of mailen naar steunpunt@uitvaartvereniging.org

‘Koffiedrinken met de notaris’ dinsdag 16 april in Heemskerk

Veel mensen hebben vragen over uitvaart en erfrecht. Toch is de drempel om naar een uitvaartonderneming of een notaris te gaan soms best hoog. Daarom organiseren wij in een informele sfeer, onder het genot van een kopje koffie, een bijeenkomst waarin u vragen kunt stellen aan notaris Muller van Janssen & Van Commenée Notarissen en Ledenconsulent...