Diensten voor Leden

Leden van Uitvaartvereniging Associatie & IJmond kunnen een beroep doen op Diensten voor Leden. Wij kunnen u een aantal diensten bieden die wij zelf verzorgen, maar wij hebben ook unieke afspraken gemaakt met professionele dienstverleners die speciale voorwaarden hanteren.

Een lidmaatschap van Uitvaartvereniging Associatie en IJmond geldt voor het hele gezin, inclusief kinderen tot 18 jaar oud. Alle gezinsleden kunnen afzonderlijk gebruik maken van de diensten binnen het pakket Diensten voor Leden.

Onderstaand de informatie over de verschillende diensten, maar bel gerust met het Steunpunt (bereikbaar op werkdagen tussen 10.00 en 14.00 uur via 075 – 820 02 10) om samen te kijken welke dienst het beste bij uw situatie past. Mailen kan natuurlijk ook: steunpunt@uitvaartvereniging.org

Wij kunnen u de volgende mogelijkheden aanbieden:

Uitvaartconsulent

Wat voor het hele leven geldt, is ook van belang bij het overlijden: we maken individuele keuzes. Wij helpen u om de wensen voor uw uitvaart vooraf in kaart te brengen. Dit kan een grote steun betekenen voor uw nabestaanden bij het verzorgen van de uitvaart. Natuurlijk komen al deze wensen te zijner tijd aan de orde na het overlijden. Maar voor veel mensen is het prettig om nu al antwoord te krijgen op vragen zoals:

• Zijn de wensen die ik heb wel mogelijk?
  • Op welke manier kan ik deze wensen vooraf vastleggen?
  • Wat zou ik nu al kunnen voorbereiden en regelen?
  • Wat kost de uitvaart die ik in gedachten heb eigenlijk?
  • Ben ik wel voldoende verzekerd?

Onze uitvaartconsulent staat u graag te woord. Dat kan telefonisch, maar zij komt ook graag bij u thuis voor een persoonlijk adviesgesprek. U kunt haar bereiken via 075-8200210. Voor leden is deze service gratis.

Vastleggen van uitvaartwensen op papier of digitaal

Om uw uitvaartwensen vast te leggen, hebben wij een papieren wensenlijst beschikbaar die wij aan u op kunnen sturen. Leden van Uitvaartvereniging Associatie & IJmond kunnen de wensen voor hun uitvaart ook vastleggen en beheren via de website. Nadat u voor de eerste keer uw wensen hebt vastgelegd, krijgt u direct een persoonlijke, unieke inlogcode zodat u de wensen altijd weer kunt raadplegen en/of wijzigen. Kijk hiervoor op de website van Associatie Uitvaartverzorging of Uitvaartverzorging IJmond.

Notariële diensten

Wij hebben afspraken gemaakt met twee notariskantoren: Notariskantoor Ten Brinke in Zaanstad en Janssen en Van Commenée Notarissen in Heemskerk.

Leden kunnen gratis en zonder verplichtingen per e-mail vragen stellen aan de notaris. Het e-mailadres voor de Zaanstreek is notaris@associatieuitvaart.nl en voor het IJmondgebied notaris@ijmonduitvaart.nl. Het moet daarbij gaan om vragen van algemene en informatieve aard die, zonder kennis van de specifieke situatie van het lid, door de notaris op eenvoudige wijze kunnen worden beantwoord. Uiterlijk de volgende werkdag heeft u per e-mail antwoord.

Een tweede service die wij exclusief voor leden hebben kunnen regelen betreft een gratis testamentscan. Tijdens zo’n testamentscan wordt gekeken in hoeverre het testament dat u nu heeft, nog voldoet aan uw wensen en aan de regelgeving van dit moment. In de afgelopen jaren is er het nodige veranderd op het gebied van erfrecht en belasting, en deze veranderingen kunnen van invloed zijn op de keuzes die u heeft gemaakt in uw testament.

Overigens kunt u op de websites van beide notariskantoren ook al veel informatie vinden: www.notaristenbrinke.nl of www.notarisjvc.nl.

Belastingadvies en -aangifte

Na een overlijden volgt bijna altijd de aangifte inkomstenbelasting en in veel gevallen de aangifte erfbelasting. Bestevaer Nalatenschap Beheer kan deze aangiftes voor u invullen en, zo nodig, het contact met de belastingdienst verzorgen. Leden kunnen een beroep doen op Bestevaer Nalatenschap Beheer. Het reguliere uurtarief bedraagt € 125,–. Speciaal voor leden geldt een korting van 10%.

Meer informatie vindt u op www.bestevaernalatenschapbeheer.nl.

Executeur en levensexecuteur

Veel mensen laten, als zij dit zelf niet meer kunnen door ziekte of overlijden, hun zaken afhandelen door een familielid of vriend. Maar dat is niet altijd mogelijk of wenselijk.

In dergelijke gevallen kunt u een professionele executeur benoemen, die dan na het overlijden uw zaken gaat afhandelen. Executeurs zijn er in verschillende vormen: sommigen regelen alleen de uitvaart, anderen regelen alles tot en met het verdelen van de erfenis.

Tegenwoordig is er ook nog de levensexecuteur. Deze wordt benoemd in een levenstestament. Een levenstestament is in feite een volmacht waarin u benoemt wie voor u zaken mag regelen als u dit door ziekte niet meer kunt. Ook hierin zijn verschillende vormen, zoals iemand die over uw medische zaken mag beslissen of over uw administratieve zaken.

Als u meer informatie wilt over levenstestamenten en executeurs kunnen wij u in contact brengen met Mr. Andrea de Roos van CoSenior. Zij komt bij u thuis en kan u over bovenstaande onderwerpen van een passend advies voorzien. Tevens kan zij optreden als levensexecuteur, gevolmachtigde en (uitvaart)executeur. Leden van Uitvaartvereniging Associatie & IJmond krijgen het eerste uur gratis.

Meer informatie vindt u op www.cosenior.nl

Makelaar met extra aandacht

Wanneer uw huidige woning, om wat voor reden dan ook, niet meer bij u past, wilt u zich gaan oriënteren op een andere woning. Makelaar Annemarie Geels kan u hierbij helpen en voor u optreden als aankoop- of verkoopmakelaar. Zij doet dit net iets anders dan de meeste makelaars: ze ontzorgt, biedt maatwerk en persoonlijke aandacht.

Zo kan zij bijvoorbeeld ook helpen bij het regelen van de verhuizing, de taxatie van waardevolle spullen die niet mee kunnen verhuizen, de inrichting en aankleding van de nieuwe woning of het verzorgen van alle aansluitingen.

Ook als u een erfenis heeft gekregen waar een woning in zit, kan zij van dienst zijn. Het is vaak een hele onderneming om zo’n woning, die nog vol met spullen staat, op te ruimen en te verkopen. U heeft misschien geen idee waar u moet beginnen of de tijd ontbreekt u. Huisinzicht helpt u graag in zo’n situatie, door overzicht te creëren en om u wegwijs te maken in de stappen die gezet moeten worden om een succesvolle verkoop van de woning te realiseren.

Meer informatie vindt u op www.huisinzicht.nl.

Administratieve en praktische hulp

Een professional organizer helpt bij het aanbrengen van rust en structuur in het dagelijks leven, zowel thuis als op het werk. MARY regelt het wel.nl  biedt begeleiding en advies bij:
– opruimen en ordenen van spullen
– plannen en organiseren van een verhuizing
– plannen van taken en het stellen van prioriteiten
– rust en structuur in uw inbox en op uw werkplek
– in kaart brengen van de financiële situatie

Ook in een tijd van verdriet staat u er niet alleen voor. Wanneer een dierbare overlijdt heeft u het als nabestaande al moeilijk genoeg. MARY regelt het wel.nl  neemt praktische en administratieve zaken graag uit handen. Zo wordt alles in korte tijd geregeld en ervaart u de rust die nodig is om uw verdriet een plek te kunnen geven.

Lidmaatschap van de Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers (NBPO) staat garant voor geheimhoudingsplicht en betrouwbaarheid. Leden van Uitvaartvereniging Associatie & IJmond ontvangen 10% korting op de diensten van MARY regelt het wel.nl.

Meer informatie en referenties vindt u op www.maryregelthetwel.nl

Uitvaart als Herinnering (video/foto/audio)

Muziek, rituelen en toespraken maken een uitvaart persoonlijk. Steeds meer mensen vinden het fijn om de plechtigheid te laten vastleggen, zodat zij deze later nog eens terug kunnen kijken, of kunnen laten zien aan mensen die niet bij de uitvaart aanwezig konden zijn. VidiNova kan hierbij helpen. Zij leveren diensten op het gebied van video, foto en audio en kunnen op discrete wijze de uitvaart voor u vastleggen. Maar ook in een eerder stadium kunnen zij u van dienst zijn door het maken van een film over het leven van een persoon of familie, wat later een belangrijk herinneringsdocument wordt. Tevens beschikt VidiNova over audiovisuele apparatuur die ingezet kan worden op locaties waar deze apparatuur niet voorhanden is.

Leden krijgen 10% korting op de tarieven van VidiNova.

Meer informatie vindt u op www.uitvaartalsherinnering.nl

Korting op uw ViVa! Ledenpas

Viva ZorggroepViVa! Ledenservice is onderdeel van ViVa! Zorggroep, een organisatie die zich richt op wonen, welzijn en zorg in de directe leefomgeving. Zowel jong als oud kunnen van de ledenservice gebruikmaken. De abonnees van ViVa! Ledenservice krijgen korting op vele exclusieve diensten en cursussen. Zo krijgt u op vertoon van de ViVa! Ledenpas 10% korting op aankopen in de thuiszorgwinkels. Verder krijgen leden van ViVa! korting op de zorgverzekeringen van Zilveren Kruis Achmea en Univé, en op verzekeringen van Interpolis en FBTO. Veelgebruikte diensten aan huis zijn de kapper, pedicure, audicien en opticien.

Kijk voor meer informatie op www.vivazorggroep.nl of bel 088-995 88 22.

Als u lid bent van Uitvaartvereniging Associatie & IJmond, krijgt u € 2,50 korting op de ViVa! Ledenpas. U betaalt € 20,25 in plaats van € 22,75 voor een gezinslidmaatschap (tarief 2020). De korting kan alleen verrekend worden bij een automatische incasso. De actiecode die u bij ViVa! moet gebruiken is “uitvaart”.

Leden van ViVa! Ledenservice krijgen, als zij een beroep doen op de diensten van Associatie Uitvaartverzorging of Uitvaartverzorging IJmond, € 395,– korting (tarief 2020).

Mantelzorg

MantelzorgNL is de landelijke vereniging van en voor mantelzorgers. Zij maakt zich sterk voor alle mensen die belangeloos zorgen voor een ander en doet dit samen met 400 lokale mantelzorg organisaties. Wanneer u mantelzorger bent, heeft u soms behoefte aan hulp en ondersteuning, een luisterend oor of advies.

Leden van Uitvaartvereniging Associatie & IJmond kunnen via het Steunpunt gebruik maken van de kennis en diensten van MantelzorgNL. Het Steunpunt is namelijk lid van MantelzorgNL en krijgt op die manier toegang tot alle informatie die beschikbaar is.

Meer informatie vindt u ook op www.mantelzorg.nl

Ondersteuning bij rouw & verlies

Praktijk Tamtelahitu biedt professionele begeleiding voor volwassenen die kampen met rouw, verlies en/of trauma. Rouw en verlies ontstaan door (onverwachte) veranderingen of gebeurtenissen in het leven, waardoor je uit balans raakt. Wanneer een dierbare overlijdt krijg je te maken met rouw en verlies. Echter, je kunt ook rouwen om andere zaken, bijvoorbeeld het verlies van gezondheid, een relatie, werk, woning of toekomstidealen.

Bij rouw en verlies kun je diverse psychische en/of lichamelijke klachten ervaren. Ieder persoon verwerkt een verlies op zijn of haar eigen manier. Wanneer je vastloopt in de verwerking van een verlieservaring of schokkende gebeurtenis, dan ondersteunt rouw- en verliestherapie om weer balans te vinden in je leven. Door een groot verlies kan je toekomstperspectief veranderen. Verder kunnen er vragen ontstaan rondom zingeving. Ook ondersteunt de therapie mensen die na een verlies of schokkende gebeurtenis onvoldoende steun of begrip ervaren vanuit de omgeving.

Praktijk Tamtelahitu:
– Biedt een gratis kennismakingsgesprek
– Persoonlijke benadering en begeleiding
– Geen verwijsbrief van de huisarts nodig
– Kosten vaak deels vergoed bij een aanvullende verzekering

Meer informatie vindt u op www.tamtelahitu.nl

Gebruik maken van Diensten voor Leden

Indien u gebruik wilt maken van een van de Diensten voor Leden, dan kunt u contact opnemen met het steunpunt.

Wij hebben uiteraard alles in het werk gesteld om goede en betrouwbare dienstverleners te contracteren. De werkwijze van deze dienstverleners wordt periodiek door ons gecontroleerd en geëvalueerd. Een lid gaat echter altijd een zelfstandige overeenkomst aan met de betreffende dienstverlener. Uitvaartvereniging Associatie & IJmond kan om die reden nooit enige vorm van aansprakelijkheid accepteren.