Diensten voor Leden

Leden van Uitvaartvereniging Associatie & IJmond kunnen een beroep doen op Diensten voor Leden. Wij kunnen u een aantal diensten bieden die wij zelf verzorgen, maar wij hebben ook unieke afspraken gemaakt met professionele dienstverleners die speciale voordelen bieden.

Een lidmaatschap van Uitvaartvereniging Associatie & IJmond geldt voor alle inwonende gezinsleden. Alle gezinsleden kunnen afzonderlijk gebruik maken van de diensten binnen het pakket Diensten voor Leden. Onderstaand de informatie over de verschillende diensten. Nog vragen? Mail gerust uw vragen naar steunpunt@uitvaartvereniging.org of bel met het Steunpunt (via 06 – 12 48 56 92).

Uitvaartconsulent

Wat voor het hele leven geldt, is ook van belang bij het overlijden: we maken individuele keuzes. Wij helpen u om de wensen voor uw uitvaart vooraf in kaart te brengen. Dit kan een grote steun betekenen voor uw nabestaanden bij het verzorgen van de uitvaart. Natuurlijk komen al deze wensen te zijner tijd aan de orde na het overlijden. Maar voor veel mensen is het prettig om nu al antwoord te krijgen op vragen zoals:

• Zijn de wensen die ik heb wel mogelijk?
    • Op welke manier kan ik deze wensen vooraf vastleggen?
    • Wat zou ik nu al kunnen voorbereiden en regelen?
    • Ben ik wel voldoende verzekerd?

Onze uitvaartconsulent staat u graag te woord. Dat kan telefonisch, maar zij komt ook graag bij u thuis voor een persoonlijk adviesgesprek. U kunt haar bereiken via 06 – 12 48 56 92. Voor leden is deze service gratis.

Notariële diensten

Wij hebben afspraken gemaakt met twee notariskantoren: Notariskantoor Ten Brinke in Zaanstad en Janssen en Van Commenée Notarissen in Heemskerk.

Leden kunnen gratis en zonder verplichtingen per e-mail vragen stellen aan de notaris. Het e-mailadres voor de Zaanstreek is notaris@associatieuitvaart.nl en voor het IJmondgebied notaris@ijmonduitvaart.nl. Het moet daarbij gaan om vragen van algemene en informatieve aard die, zonder kennis van de specifieke situatie van het lid, door de notaris op eenvoudige wijze kunnen worden beantwoord. Uiterlijk de volgende werkdag heeft u per e-mail antwoord.

Een tweede service die wij exclusief voor leden hebben kunnen regelen betreft een gratis testamentscan. Tijdens zo’n testamentscan wordt gekeken in hoeverre het testament dat u nu heeft, nog voldoet aan uw wensen en aan de regelgeving van dit moment. In de afgelopen jaren is er het nodige veranderd op het gebied van erfrecht en belasting, en deze veranderingen kunnen van invloed zijn op de keuzes die u heeft gemaakt in uw testament.

Overigens kunt u op de websites van beide notariskantoren ook al veel informatie vinden: www.notaristenbrinke.nl of www.notarisjvc.nl.

Belastingadvies en -aangifte

Na een overlijden volgt bijna altijd de aangifte inkomstenbelasting en in veel gevallen de aangifte erfbelasting. Bestevaer Nalatenschap Beheer kan deze aangiftes voor u invullen en, zo nodig, het contact met de belastingdienst verzorgen. Leden kunnen een beroep doen op Bestevaer Nalatenschap Beheer. Speciaal voor leden geldt een korting van 10% op het uurtarief.

Voor meer informatie kunt u mailen naar info@bestevaernalatenschapbeheer of bellen met de heer L. Vet: 06-17 88 59 97.

Executeur en levensexecuteur

Veel mensen laten, als zij dit zelf niet meer kunnen door ziekte of overlijden, hun zaken afhandelen door een familielid of vriend. Maar dat is niet altijd mogelijk of wenselijk.

In dergelijke gevallen kunt u een professionele executeur benoemen, die dan na het overlijden uw zaken gaat afhandelen. Executeurs zijn er in verschillende vormen: sommigen regelen alleen de uitvaart, anderen regelen alles tot en met het verdelen van de erfenis.

Tegenwoordig is er ook nog de levensexecuteur. Deze wordt benoemd in een levenstestament. Een levenstestament is in feite een volmacht waarin u benoemt wie voor u zaken mag regelen als u dit door ziekte niet meer kunt. Ook hierin zijn verschillende vormen, zoals iemand die over uw medische zaken mag beslissen of over uw administratieve zaken.

Als u meer informatie wilt over levenstestamenten en executeurs kunnen wij u in contact brengen met dienstverleners op dit gebied.

Makelaar met extra aandacht

Wanneer uw huidige woning, om wat voor reden dan ook, niet meer bij u past, wilt u zich gaan oriënteren op een andere woning. Makelaar Annemarie Geels kan u hierbij helpen en voor u optreden als aankoop- of verkoopmakelaar. Zij doet dit net iets anders dan de meeste makelaars: ze ontzorgt, biedt maatwerk en persoonlijke aandacht.

Zo kan zij bijvoorbeeld ook helpen bij het regelen van de verhuizing, de taxatie van waardevolle spullen die niet mee kunnen verhuizen, de inrichting en aankleding van de nieuwe woning of het verzorgen van alle aansluitingen.

Ook als u een erfenis heeft gekregen waar een woning in zit, kan zij van dienst zijn. Het is vaak een hele onderneming om zo’n woning, die nog vol met spullen staat, op te ruimen en te verkopen. U heeft misschien geen idee waar u moet beginnen of de tijd ontbreekt u. Huisinzicht helpt u graag in zo’n situatie, door overzicht te creëren en om u wegwijs te maken in de stappen die gezet moeten worden om een succesvolle verkoop van de woning te realiseren.

Meer informatie vindt u op www.huisinzicht.nl.

Administratieve en praktische hulp

Als professional organizer begeleidt Marianne Winter van The Organizing Company u bij het maken van bewuste keuzes over spullen, documenten en tijd. Hierbij kunt u denken aan:
– opruimen en ordenen van spullen
– plannen en organiseren van een verhuizing
– het afhandelen van binnenkomende post en e-mails
– plannen van taken en het stellen van prioriteiten
Hierdoor ontstaat overzicht, rust en ruimte zodat u weer kunt genieten van uw dagelijks leven.

Ook in een tijd van verdriet staat u er niet alleen voor. Wanneer een dierbare overlijdt heeft u het als nabestaande al moeilijk genoeg. Marianne Winter neemt praktische en administratieve zaken graag uit handen. Zo wordt alles in korte tijd geregeld en ervaart u de rust die nodig is om uw verdriet te verwerken. Marianne Winter is lid van de Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers (NBPO), zodat u verzekerd bent van geheimhoudingsplicht en betrouwbaarheid.

Leden van Uitvaartvereniging Associatie & IJmond ontvangen:
– een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek
– 10% korting op de diensten van The Organizing Company
Meer informatie en referenties vindt u op theorganizingcompany.nl

Uitvaart als Herinnering (video/foto/audio)

Muziek, rituelen en toespraken maken een uitvaart persoonlijk. Steeds meer mensen vinden het fijn om de plechtigheid te laten vastleggen, zodat zij deze later nog eens terug kunnen kijken, of kunnen laten zien aan mensen die niet bij de uitvaart aanwezig konden zijn. VidiNova kan hierbij helpen. Zij leveren diensten op het gebied van video, foto en audio en kunnen op discrete wijze de uitvaart voor u vastleggen. Maar ook in een eerder stadium kunnen zij u van dienst zijn door het maken van een film over het leven van een persoon of familie, wat later een belangrijk herinneringsdocument wordt. Tevens beschikt VidiNova over audiovisuele apparatuur die ingezet kan worden op locaties waar deze apparatuur niet voorhanden is.

Leden krijgen 10% korting op de tarieven van VidiNova.

Meer informatie vindt u op www.uitvaartalsherinnering.nl

Korting op uw ViVa! Ledenpas

ViVa! Ledenservice is onderdeel van ViVa! Zorggroep, een organisatie die zich richt op wonen, welzijn en zorg in de directe leefomgeving. Zowel jong als oud kunnen van de ledenservice gebruikmaken. De abonnees van ViVa! Ledenservice krijgen korting op vele exclusieve diensten en cursussen. Zo krijgt u op vertoon van de ViVa! Ledenpas 10% korting op aankopen in de thuiszorgwinkels. Verder krijgen leden van ViVa! korting op de zorgverzekeringen van Zilveren Kruis Achmea en Univé, en op verzekeringen van Interpolis en FBTO. Veelgebruikte diensten aan huis zijn de kapper, pedicure, audicien en opticien.

Kijk voor meer informatie op www.vivazorggroep.nl of bel 088-995 88 22.

Als u lid bent van Uitvaartvereniging Associatie & IJmond, krijgt u € 2,50 korting op de ViVa! Ledenpas. U betaalt € 23,25 in plaats van € 25,75 voor een gezinslidmaatschap (tarief 2023). De korting kan alleen verrekend worden bij een automatische incasso. De actiecode die u bij ViVa! moet gebruiken is “uitvaart”.

Mantelzorg

MantelzorgNL is de landelijke vereniging van en voor mantelzorgers. Zij maakt zich sterk voor alle mensen die belangeloos zorgen voor een ander en doet dit samen met 400 lokale mantelzorg organisaties. Wanneer u mantelzorger bent, heeft u soms behoefte aan hulp en ondersteuning, een luisterend oor of advies.

Leden van Uitvaartvereniging Associatie & IJmond kunnen via het Steunpunt gebruik maken van de kennis en diensten van MantelzorgNL. Het Steunpunt is namelijk lid van MantelzorgNL en krijgt op die manier toegang tot alle informatie die beschikbaar is.

Meer informatie vindt u ook op www.mantelzorg.nl

Gebruik maken van Diensten voor Leden

Indien u gebruik wilt maken van een van de Diensten voor Leden, dan kunt u contact opnemen met het steunpunt.

Wij hebben uiteraard alles in het werk gesteld om goede en betrouwbare dienstverleners te contracteren. De werkwijze van deze dienstverleners wordt periodiek door ons gecontroleerd en geëvalueerd. Een lid gaat echter altijd een zelfstandige overeenkomst aan met de betreffende dienstverlener. Uitvaartvereniging Associatie & IJmond kan om die reden nooit enige vorm van aansprakelijkheid accepteren.

Het goededoelenfonds ondersteunt het participatiekoor

Dit weekend overhandigde Gré Noom, voorzitter van het Goededoelenfonds van Uitvaartvereniging Associatie & IJmond, een cheque ter waarde van €500,00 aan Hilma van Slooten van het Participatiekoor IJmond Noord. “Wanneer iemand de diagnose dementie krijgt, wordt al snel duidelijk dat deelname aan het dagelijks leven niet meer zo vanzelfsprekend is. Niet omdat de persoon niet...